Afsluiting Tenniskids@school project Den Haag

Afsluiting Tenniskids@school project Den Haag

Op het slotevenement sluiten de Gemeente Den Haag, zorgverzekeraar Menzis en de KNLTB het Menzis Tenniskids@school project in Den Haag af met een groot feest door met de kinderen van basisscholen in Den Haag gezamenlijk te gaan tennissen. Het Tenniskids@school project is bedoeld om kinderen in beweging te krijgen en hen in aanraking te laten komen met de tennissport.

25 basisscholen nemen samen met zes tennisverenigingen uit Den Haag deel aan Tenniskids@school. Momenteel maken honderden kinderen van Den Haagse basisscholen tijdens hun gymles kennis met tennis. De kinderen van de groepen 3 t/m 8 mogen als afsluiting van het project tijdens het slotevenement meedoen aan allerlei tennisactiviteiten. Zo kunnen ze samen sporten en bewegen en laten zien wat ze tijdens het project hebben geleerd.

Tenniskids@school in Den Haag

Tijdens het Tenniskids@school project in Den Haag is er sprake van een nauwe samenwerking tussen de tennisverenigingen, basisscholen, gemeente en de KNLTB. De focus binnen dit traject ligt naast Tenniskids@school ook op straattennisactiviteiten in sporttuinen en playgrounds in Den Haag. Uiteindelijk is het de bedoeling dat zoveel mogelijk kinderen enthousiast worden en zich aansluiten bij een tennisvereniging.

Jeugd structureel laten bewegen

In het Tenniskids@school traject worden kinderen letterlijk in beweging gebracht. Menzis is sinds 2010 de jeugdpartner van de KNLTB. Menzis en de KNLTB willen jaarlijks 10.000 kinderen structureel aan het tennissen krijgen. Daarvoor is het programma Tenniskids@school ontwikkeld dat de doorstroom van jeugdactiviteiten naar de tennisvereniging verbetert. Met Tenniskids@school maken kinderen kennis met Tenniskids, het tennisprogramma van de KNLTB voor kinderen tot en met 12 jaar. Het doel van Tenniskids@school is om kinderen enthousiast te maken voor de tennissport, zodat zij doorstromen naar het Tenniskids-programma op de vereniging en hierbij structureel gaan bewegen.